Uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- określenie przedmiotu i obszaru działalności;
- określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
- informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
- proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;
- określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
- Zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne (Oświadczenie, o którym mowa, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań);
- Kserokopie dowodu rejestracyjnego pojazdów używanych do prowadzenia działalności objętej wnioskiem z aktualnym badaniem technicznym.
- Dokument potwierdzający prawo do korzystania z zaplecza technicznego do konserwacji i parkowania sprzętu technicznego. Zaplecze techniczne musi znajdować się na terenie przeznaczonym do tego celu w planie zagospodarowania przestrzennego.
- Przedsiębiorca ubiegający się wyłącznie o zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych powinien udokumentować gotowość ich odbioru przez stację zlewną
Opłaty
Opłata za każde zezwolenie wynosi 107,00 zł
Zmiana decyzji: 53,50 zł
Opłaty wnoszone są na miejscu w banku znajdującym się w budynku Urzędu Miasta Marki, na poczcie lub przelewem na rachunek bankowy:
91 8015 0004 0195 6412 2021 0001
Termin załatwienia
W ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie.
Szczegółowe pouczenie o terminie i trybie wniesienia odwołania zawarte jest w decyzji.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Wszystkie druki znajdują się tu: https://marki.miasto.plus/